Bosse är duktig!

Nu har vi nyss kommit hem från valpkursen. Vi va jätte stolta över han. Visste han va inte bäst men inte sämst heller. Vissa hade tränat massa med sina hundar på vissa saker, sen fanns det dom som vi som har tränat lagom på allt.
Trodde Bosse skulle va jätte olydig när vi satt o hade teori men han va nog duktigast av dom alla. Vissa hundar skällde hela tiden, lr ja nästan iaf. Men Bosse låg mest under bordet. Han ville ju så gärna busa med hunden mitt emot dock.
På aktiviteten så va nästan alla hundar på samma nivå. Man skulle öva på att gå i cirkel, gå runt dom andra hundarna, sitt o stanna kvar när en boll kommer rullandes. Bosse klara det mesta på första försöket. Han drog dock väldigt mycke som han brukar göra när det är nåt han vill ha. Där va han faktiskt värst.
Stanna kvar o tjöta med ledaren när det va slut o hon visa ett jätte bra trick för hur man ska få hundens uppmärksamhet o följa efter en. Jag blev jätte förvånad över hur duktig Bosse va på att lyda då. Det gav oss stort hopp om att en dag få han att sluta dra =)
Ledaren sa även att det är energiska hundar som Bosse som är roligast att jobba med för dom har så mycke vilja. Dom kan bli stjärnor sa hon.. hihi.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan för att kolla på Greys. Jag är helt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0