Besök hos plågis

Den här dagen började inte alls bra, jag hade besök hos plågis. Jag blir aldrig för gammal för att vilja skrika och slita mig loss från vitrockarna. Det böjade bränna i ögonen redan i väntrummet och när jag väl satte mig i stolen så grät jag som ett litet barn. Jag har stor fobi!!
Det gick la hyffsat bra ändå, tycker jag nu i efterhand. Väntar på svar som ska komma i augusti hur det blir med min jäkla visdomstand. Det verkar som att den måste bort för den gör ju stor skada men nu är dom iaf klara med att jag måste sövas ner. Det fiskar la sig.

Jäckvik

Ja då va man hemma igen, vi kom iofs igår men har haft fullt upp. Just nu håller jag på att tvätta all tvätt som vi hade med oss hem.
Jäckvik har iaf vart helt underbart. Naturen där uppe är så sjukt vacker att man kan bli frälst för mindre. Vi sa det att när vi blir gamla så är det där vi uppe vi ska bo.
Det har varit jätte varmt så fisken har nappat lite dåligt men lite fick vi allt. En dag så besteg vi ett berg för att komma upp till sjöarna som låg där. Jag är så sjukt stolt över mig själv att jag klarade av det. Det va jätte jobbigt. Myggen va väl inte snällast men det kunde vart värre. Jag ser inte lika hemsk ut nu som efter midsommar, vilket jag är väldigt glad över.
Bosse har nog haft det bäst, har har sprungit och badat som en galning. Det va helt underbart att se. Jag längtar tillbaka!

Att dricka vatten direkt ur forsen va kalas.

En av sjöarna på toppen av berget, där fick jag min första fisk.

Gubben.

Jag och Stina.

Jag fiskar i en liten fors. Kolla in snön uppe i bergen.

Lite av laxöringen vi fick.

Bosse vilar sig i gräset efter en lång dag.

En kall i gräset utanför stugan va ett måste efter en lång dag.

Stugan med kalla goa i händerna.

Utsikten halvvägs upp på berget.

Lite högre upp.

Bosse fick kylas ner med blöt handduk när det va för varmt.

Imorron åker vi!

Jag är genom svettig och äcklig för först nu kan jag koppla av. Det har vart fullt ös verkligen hela dagen. Slutligen nu har vi packat klart inför fiskeresan.
Imorron efter jobbet kommer gubbens far och hämtar oss för att rulla iväg till Jäckvik. Gubben syrra Stina ska med vilket är jätte skoj, hon är uppe från underbara Götet och hälsar på.
Bosse ska givetvis med, hoppas inte myggen äter upp han bara. Han kommer iaf att älska oss efter denna resan när han har fått springa i skogen hela dagarna, kanske även jagat nån fisk han med.
Där uppe finns varken mobil mottagning, data eller tv vilket ska bli hur gött som helst. Bloggen får därför vänta men det kommer att visas en massa kort sen. För hoppningsvis på mig och storfisken ^^

Idag va inte min sista dag på Zone, men jag är 90% säker på att den dagen är imorron ist. Den dagen har blivit framflyttad så mycket att jag säkert kommer få en chock när den väl kommer. Vad kommer hända sen?

Jag ska förresten bli fadder åt Sarahs Lucas. Jag blev jätte glad när hon frågade mig och ser framemot doppet som är snart.

Ha det så gött nu för det ska jag ha =D

Jag ska till vitrockarn

Ja, jag har äntligen fått tummen ur och ringt en tandläkare. Kan iofs bero på att jag bet av skiten så jag va tvungen. Nästa vecka ska jag dit iaf *ryser* (har stor fobi för vitrockare).

På travet i helgen va det jätte skoj. Det va en massa folk och alla hade öl, stolar och picknick med sig, heja och va glada. Varken jag eller gubben har spelat på hästarna innan så vi hade ju ingen aning om hur eller vilken man ska spela på. Som tur va hade vi med oss några som kunde som hängde med till kassorna. Vi tog hästarna med häftigast namn givetvis och vann nästan i varje lopp vi sattsade. Vi tog iofs nästan aldrig vinnare utan placering (topp 3) och sattsade en tjuga och fick tbax mellan 9-80 kr i vinst + sattsade pengar. Vi gick hem med + och ska absolut tbax igen.

Idag va Bosse hos veterinären för att få sin 1 års spruta. Jag förvänta mig det värsta (att Bosse egga upp alla andra hundarna i väntrummet, springer ner veterinären osv.) Jag kan med glädje berätta att han va hur duktig som helst. Vi va riktigt stolta över han. Han hoppa till lite när hon stack men brydde sig inte så mycket om det utan käka mer godis ist. Vårt duktiga troll!

Imorron ska jag kanske jobba min sista dag på Zone, jag har ingen aning. Dom säger inte så mycket i förväg så jag antar att jag vet mer imorron. Men som det ser ut nu iaf. Kan eventuellt bli en dag till.
Massa att förbereda då oxå inför Jäckvik =)

Jag är gammal!

Idag kom jag knappt upp ur sängen och det berodde inte på att jag va bakis utan för att jag är stel i varenda led. Jag tog ut mig så på brändbollen i går att jag får ta straffet nu. Man är inte i samma form som förr asså *suck*
Jag har även blivit sönder biten av dom jävla myggen. Jag har bakom örat, i örat, runt örat, längst hårfästet, i huvudet, i pannan (mitt jätte horn), på fingret, på armen och ca 35-40 st på benen.. utan att överdriva. Mina ben ser helt vanställda ut efter att alla mygg kalasat på mig igår, så jag har lite svårt att gå för den anledningen oxå. Inte så lätt när 10 st sitter i knävecket. Död åt dom jävla asen!

Ikväll blir det Midsommar travet, jag har aldrig vart på ett trav innan så det ska bli intressant. Är tydligen som en folkfest där sägs det. Jag hade iaf tänkt sattsa på nån lågoddsare och vinna oss ett hus. Håll tummen! =)

Vi såg fågeln dö!

Jag har haft en jätte bra kväll, och vi skulle avsluta den med skräpmat när vi märker att en massa trutar flyger över oss och letar efter rester. Vi slänger några pommes till dom och helt plötsligt kommer det en bil och kör rätt på dom. Dom lämna en mås död mitt på vägen medans dom åker där ifrån och skattar. Vi reagerar inte ens, utan vi sitter som fast frusna och funderar vad som egentligen hände. Visst vissa kanske inte tycker att en mås är så mycket att bry sig om men när man ser den ligga där.. det va jätte hemskt. Gubben tog den och bar i väg den till buskarna. Jag hatar att jag inte reagerade på dom idioterna som gjorde detta och sen skrattade. Det känns i hjärtat. Djur är så oskyldiga!

Annars har midsommar vart jävligt lyckad. Vi grilla, spela brändboll och ingen hade kondis så det va jätte skoj. Alla va helt döda efteråt. Sen lugna vi ner oss och spela kubb, det gick lite bättre. Trodde inte kvällen skulle bli så lyckad men jag hade fel som tur va. En jätte bra midsommar blev det!

Hjoggböle fisk

Igår ville vi testa våra nya fiskespön så tillsammans med Tomas och Bosse
åkte vi igår kväll till en sjö.

Mitt sätt att fiska: på en stol i solen med en kall.

Gubben och Tomas sätt att fiska: i en båt med fångst på kroken.

Bosses sätt att fiska: simma efter båten, runda den o sen i land..

..för att skvätta av sig på sin mamma som bara vill ha det gött i solen.

Jag har förresten fått ett enormt horn i pannan, trotts min nya snygga fiskehatt.
Hatar mygg!

Midsommarafton kommer att firas med grillning hos Danne och Helen. Det blir lugnt o skönt.
Hoppas det regnar överallt förutom här =P
Glad midsommar!

Roliga gamla saker

Jag är långt ifrån en hamster o slänger så mycket jag kan så ofta jag kan. Men när jag väl sparar på nåt så är det av betydelse. Jag rensade bland en massa gamla papper (har äntligen köpt mig en mapp så jag kan sortera skiten) så hittade jag ett födelsedags kort från min 20 årsdag som jag fått av Madde o Malii.  Jag blev så glad o lessen på samma gång, svårt att förklara kanske.. eller kanske inte egentligen *suck*
Vet inte vad det är för konstigt datum på kortet dock, inte är det min dag iaf.

Jobbade bara halvdag idag för dom behövde mig några timmar, va inte meningen att jag skulle jobbat egentligen. Jobbet skulle ha sommar lunch idag men jag sket i den. Vet egentligen inte varför men jag åkte hem o tvätta o städa ist.

Vi vet fortfarande inte vad som händer imorron.. gubbtrist!

Roliga gubben

Vi tjöta förrut om att gubbens kusin ska ner till underbara Götet o kolla på AC/DC och jag beklagar mig:
- Jag hatar att jag missar alla roliga konserter nu när jag bor här uppe!
En stunds tystnad.
- Ja, men E-Type kommer ju hit upp ibland (får gubben hur sig).

Han va så allvarlig att jag först trodde han mena allvar. Haha..

Bosse har blivit avbildad!

Igår ringde gubbens syrra och ville lämna en present till han. Vi hade ju ingen aning om vad det kunde vara men blev glatt överraskade. Hon hade målat av Bosse på en tavla till oss. Den är så sjukt bra, allt hon tar tag i blir till guld typ. Jag är jätte avundsjuk men glad =)

Jag är förresten sjukt trött nu för tiden, gubben lika så. Kanske beror på att semestern närmar sig, brukar ju bli så då. Hoppas bara på att vi får någon. Det blir ju iaf fjällen snart och jag kan inte med ord beskriva hur gött det ska bli.

Lite midsommar ångest har jag också, verkar inte hända ett skit här uppe. Det är inte lika stort här som i Götet. Verkar som det ska regna och va kallt här då med *mutter* Saknar västkusten så sjukt mycket ibland va!

Såg förresten filmen Marley och jag igår och vart så grymt besviken. Trodde man skulle skratta konstant åt terroristen eftersom vi känner igen våran terrorist i den hunden.. men inte. Kunde inte ens se klart slutet.

Lule(å) dag

Vi fick lite mersamk av shoppingen igår så vi tog bilen till Luleå imorse för ännu mer shopping. Jag har bara vart där som hastigast innan så jag tyckte det va kul att få se stan. Dom had en massa mer roliga affärer än vi har här. Det va även ett litet försökt till storstadskänsla där tyckte jag med en massa uteserveringar. Inte dumt alls, jag gillade stan.
Fick köpt ett par jeans, 2 glas, lite skämtsaker, fiskehatt + väska (jag kommer bli så söt) o en rosa fickplunta. Jag är riktigt nöjd med dagens fynd. Tack igen för skattepengar.. hehe.
Men vi träffade ju på en del stjärnor asså. Först va stan full av poliser o vi fatta inte varför. Men sen kom det några stackare som demonstrera mot nato eller nåt sånt. Sen va det några som hade sytt en nakendräkt med ett enormt frampaket som gick runt där!? Det fanns även ett gäng som vi tror hade svennsexa för det va en stackare som va utklädd i damkläder o rulla runt på marken o gömde sig bakom stolpar (007 stuket), resten filma alla galenskaper han gjorde. Råka hamna med på filmen =/
Vilken dag asså.

Efter middagen hos gubbens morsfars så skulle vi åka o släppa trollet i skogen. Vi sprang nästan igenom för nu har dom satans jävla blodsugarna kommit. Mitt huvud svider o det ska la för fan inte va meningen att man ska få blod på fingrarna när man drar handen genom håret. Hatar dom jävla asen! Tur att man är rödhårig nu dock, asen finns det ju fullt av här uppe *suck*

Ska trösta mig med en kall go nu =D

Fisk shopping

Vi båda älskar att fiska men har aldrig köpt oss några egna spön så idag gjorde vi det. Tack för skattepengarna.. hihi. Det blev varsitt spö, 2 nya drag till gubben o 7 st till mig som inte hade några innan. Så nu är vi redo för Jäckvik om ca 2 veckor =D

Mitt är det gröna.

Bosse mot "taggig boll"

Det är tur att monstret inte är större än vad han är för isf hade vi båda nog haft väldigt ont just nu. Jag va ute med han när han helt plötsligt får syn på en igelkott. Han skulle verkligen bara ha den roliga "bollen" o hade trollet vart sörre så hade jag släpats efter men dom kom aldrig tillräckligt nära varann.

Ojdå!

Jag har inte insett det själv förrens igår att det va visst en evighet sen jag skrev nåt. Det va inte min mening det har bara fallit bort av någon anledning.
Så vad har hänt då? Ja det har vart fullt ös men samtidigt så har inget vettigt hänt. Jag har jobbat väldigt mycket så jag har varit väldigt trött. Sen har jag som alla andra fallit för frestelsen med Twilight böckerna så det har blivit mycket av det. Men det ska bli ändring igen, jag lovar.

Jag är ledig idag o försökte att sova ut. Lill monstret ville dock annat även om han va snäll o lät mig sova till halv 11. Nu gnäller han dock o vill ut. Lika bra att dra sig i skägget.

Jag är förresten väldigt nöjd med mitt hår, har hunnit vänja mig nu..
Så tack för att fler tyckte det =)

Resultatet

In i det sista så tevkade jag om jag verkligen skulle göra det. Men va fan, det är ju bara hår! Det går att fixa till igen om det ser för jävligt ut. Jag har dock inte bestämt mig än för vad jag tycker.
Det blonda va svårare att få bort än jag trodde dock. På ett fåtal ställen så lyser det lite blont igenom. Det ska ju fixas till men jag har inte bestämt mig än för hur mycket det stör mig så om det ska fixas idag eller senare får jag se. Jag varvar ner med en kall go nu iaf.. hehe.

Klicka för större bild. (om ni vågar.. höhö)

Ska jag våga?

Jag har länge vart trött på mitt blonda hår o haft funderingar på att göra något drastiskt, jag har bara vart så rädd för att jag ska ångra mig. Idag har jag dock gått så långt till att ha köpt färgen. Jag är så sugen på illrött men det kanske är lite väl mycket. Rött är ju så svårt att få bort oxå ifall man skulle ångra sig vilket jag säkert kommer att göra efter ett tag. Det blev iaf den här färgen men jag är osäker på hur rött det egentligen kommer att bli. Ska testa imorron =/

Blir jag nöjd kommer bilder att visas på resultatet, annars så får ni lova att inte skratta åt mig när vi ses tills jag har fått bort skiten =)

Idag är dåligt

Idag är jag hemma, det fick bli så, det kändes bäst. Idag har jag ont i magen, det är mindre kul. Ska knapra alvedon när jag orkar resa mig. Jag har nyss torkat en massa spyor från Bosse. Va längesen han spydde så jag blev lite förvånad när han börja hullka. Det brukar va gubben som får ta upp sånt men nu är han ju inte hemma så jag hade inget val. Torkar fan hellre upp resterna från en dålig bakdel asså. Usch va det va äckligt. Men stackars Bosse. Nu ligger han o solar i köket med ljuset från takfönstret, hoppas han mår bättre.
När gubben kommer hem idag så har vi långhelg. På hans företag så är dom lediga imorron eftersom det är nationaldagen på lördag som är en röd dag. Visste inte alls att vissa gör så men det är ju helt klockrent. Så borde alla göra när vi annars berövats en dag.
Idag har jag tvättdag, jag gillar dom dagarna. Ikväll blir det kanske bio, om vi orkar det.

Visst är vi söta.. haha. Ps. han är inte nyspydd här =D

Inget vettigt

Det är så underbart ibland att inte göra något vettigt. Jag har vart hemma idag, varför spelar ingen roll men jag har iaf inte gjort något vettigt. Jag har legat i soffan o gosat med Bosse.

Jag har lite beslutsångest va gäller imorron. Varför kan det aldrig va lätt när det är svårt!?