En shoppingdag i Piteå

Idag fick jag gå upp tidigt, gubben va gullig o gick upp med mig. Jag skulle nämligen möta upp svärmor, gubbens syster o 2 mostrar för en "kärringdag". Vi va utan våra gubbar alltså.
Tog dubbeldäckaren (satt givetvis längst upp, längst fram) till Piteå för en heldag av shopping. Dom hade en mysig gågata o faktiskt en del affärer som inte finns här men det luktade ju skit överallt. Papperbruket är det som förgiftar stan.
Vi va iaf lite tidiga så vi satte oss på ett mysigt café o käkade frukost. Svärmor betalade allt vi käka o en fika med mackor, kaffe o kakor gick på 125 kr för 3 pers. Det kallar jag vettiga priser!!
När stan väl hade öppnat så bara gick vi o gick ännu mer. Jag hittade alla gubbens julklappar så det va kul. Jag hittade även en stationsklocka som jag bara inte kunde låta bli att köpa. Den är såååå snygg. Vi har inte satt upp den ännu dock men det blir nog imon.
Innan vi åkte hem käka vi lite till. Det blev kinakäk o det va helt okej. Orkade dock inte allt så det blev till att ta hem resten.
När vi väl kommit hem igen va det dax att åka till morsfars o käka ännu mer mat. Ni kan fatta att jag är helt slut nu. Jag har fullt i magen o benen värker som faaaan så idag blir det slöa o slöa lite till =)


En liknande sån här klocka va det jag fynda.  

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad skoj att gå och shoppa med svärmor m.m. :) Görhäftig och snygg klocka ju! En sådan skulle jag med vilja ha. Men får inte plats i vårat lilla kök hihi.

2008-12-07 @ 16:35:05
URL: http://lewisian.blogg.se/
Postat av: Ida

Hihi nyfiken i en strut :) Vi ska ha seans hemma hos mamma. Prata med döingar ;)

2008-12-08 @ 11:39:45
URL: http://lewisian.blogg.se/
Postat av: Ida

Blir det ingen uppdatering idag? :( Jag som varit inne och kikat flera gånger...:( Nej fy skäms på dig! ;)

2008-12-08 @ 14:44:54
URL: http://lewisian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0