En sjuk helg

När jag skulle gå från jobbet i torsdags så frågade dom mig om jag kunde jobba även på fredagen. Jag kunde tyvärr inte göra detta för gubben behövde bilen så jag fick stanna hemma med Bosse. Vi vill inte lämna han en hel dag ensam, det känns inte snällt.
Detta va iaf tur för när vi vakna på fredagens morron när gubben skulle iväg till sitt jobb så kände jag hur ont i magen jag hade. Några timmar senare så ligger jag över toan o spyr. Jag åkte på nån endags magsjuka. Det va inte alls nåt trevligt, jag va jätte ynklig o hade jätte ont.
Magvärken ville inte gå över men jag slutade iaf spy lagom tills gubben kom hem. Är öm i magen fortfarande men känner mig ändå frisk för att jobba imorron.
Så våran helg har varit väldigt lugn men mindre skön.

Idag har ju vart helt underbart väder ute. Vi tog en skogspromenad med gubbens morsfars o Titti. Dom berättade att igår såg dom att lapparna va nere för att hämta hem sina renar. Tråkigt tycker jag för jag har inte fått sett så många iår. Dom är ju så söta. Men iaf när vi gick idag så hörde vi nåt konstigt som lät. Det va nåt som hoade, det va lapparna som kallade på sina renar för att samla in alla. Det slutade med att vi gick på lapp jakt. Jag har ju sett lappar förr men lite fördomsfull som man kan va ibland så trodde jag dom stod där i folkdräkten o hoade. Fick dock detta inte bevisat.

Bosse med bästisen Titti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0