Det är otrevligt just nu

När jag skulle ut idag fick jag börja med att ta på mig: 2 tjocka strumpor, taights, byxor, linne, kofta, mössa, vantar, halsduk och jacka. Det är hela -18 grader här idag och värre har det vart. Det är så fruktansvärt kallt att inte ens Bosse vill sätta ner tassarna ordenligt, han skuttar fram så sött ist.
Jag vill dock berömma min nya jacka för man kan lätt gå i kortärmad under nu utan att frysa. Det är resten av kroppen som förfryser.

Jag va tvingad till ett skit möte idag på stjärtförmedlingen vilket betydde att jag va tvungen att gå dit i detta vädret och det tar ca 25 min. Det va längesen jag frös så mycket.

Jag är lite otänksam ibland, det erkänner jag. Jag slängde nämligen på mig lite mascara för att se lite fräschare ut. Kan säga att det va tur att jag stannade vid bara det. Ögonfransarna frös till is och allt blev bara en jäkla smet. Fick tina upp dom i stjärthuset för att sedan tvätta bort det.

Sä här söt va jag. Syns dock inte hur illa det va.

 

Väl på mötet så va det lika kaos som jag trodde, blev inte mycket klokare. Sa iaf till dom att jag börjar jobba den 7/1 så skriv ut mig då! Hoppas jag slipper deras tjöt ett tag nu.

 

Igår så va vi och tog sprutan. Vi fick åka till hospitalet men som tur va va där knappt nån kö alls. Efteråt va vi beredda på det värsta men ingen av oss fick nån feber, än så länge iaf. Vi båda har dock väldigt ont i armen. Visst vi är inte helt förlamade men otrevligt är det ju.

 

Sen ett stort GRATTIS till lillsyrran som blir 19 år ung idag!


Kommentarer
Postat av: Ida

Fy fasen vad kallt det måste vara hos er nu! :( Det har varit snorkallt här hos oss idag ( typ -8) men det är ju inte ens i närheten utav eran temp. Stackars dig som fick gå så långt :( Men du är väldigt söt på bilden måste jag ju säga :) Kramis!

2009-12-17 @ 19:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0