Det bara öser ner

Det verkar inte kunna sluta snöa och det är helt underbart! Det har snöat konstant i ett par dagar nu med få minuters uppehåll. Vi har säkert fått 40-50 cm nysnö.
När Bosse är ute på orörd mark så försvinner han nästan och han är lite över 50 cm. Det är så kul att se honom när han busar i snön för han dyker med huvudet före och sen får han ett jätte rus och springer runt och runt.
Hoppas det snöar så här ända till julafton och gärna lite till, för då sitter man snart på skotern =)

Vi har aldrig behövt skotta snö innan men nu måste vi skotta både utanför garaget och ytterdörren. När det snöar så här mycket så behövs det minst 1 gång/dag.
Man får skjuta upp dörren.

Så här ser det ut från våran balkong.

 

Vi ska förresten köpa den bilen som gubben va och titta på igår. Den va tydligen fin och gick bra så varför inte. Nu får gubben sig sin roliga vinterbil.

 

Idag slutar gubben lite tidigare vilket va väldigt tur för mig, för nu slipper jag traska in i detta vädret ända till stjärtförmedlingen. Dom har skickat hem ett papper till mig som jag måste signa för att sedan lämna in till dom igen snarast möjligt. Kändes jävligt nödvändigt! *mutter*

 

Från och med ikväll så har gubben julledigt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0