En perfekt jul

Dagen började med att vi vaknade ganska tidigt och efter en fruktost bestående av lussebullar så satte vi oss framför granen och började öppna paket.
Min gubbe skämde bort mig rejält! Jag fick en massa fint, bla en snusdosa i rostfritt stål som han har gjort till mig. Den väger ju lite grann men den är jätte fin. Sen så hade han graverat in en rad till mig också innanför locket.



När vi hade öppnat alla paket och gjort oss fina i våra nya röda tröjor så begav vi oss hem till gubbens morsfars för resten av julfirandet.
Så jäkla gött att vi hade hunnit få en massa snö, det snöade även under dagen.
Här är våra cyklar =)



Strax innan Kalle så kom Marie och Tomas och det blev dax för ännu mer paket. Där borta blev vi bortskämda igen. Fick en massa fint ju men det bästa av allt va nog all mat som jag fick. Hade ju önskat mig detta och jag va helt allvarlig men trodde inte att jag skulle få.. men det fick jag, ca 7 kilo av mina favoriträtter =D
Vi har nog tillsammans ca 2-3 kilo chocklad också.



På kvällen så spelade vi Skellefteå monopol, det va mycket roligare än vanliga monopol och konstigt nog va det jag som köpte arenan här uppe. Jag skyllde på att jag skulle göra om den till Frölundas borta arena.. höhö. Jag förlora dock ganska fort och gubben blev segraren.

Väl hemma sen så började vi spela lite av det nya Wii spelet som vi fick men gav ganska snart upp för tröttheten och det blev en ganska tidig kväll, som gött va.

Idag kokade jag ägg till frukost och använde min nya äggklocka som jag fick i julklapp. Det är ett ägg som man lägger bland dom andra i kastrullen och som spelar olika låtar beroende på om man vill ha löst, medium eller hårdkokt. Jag brukar koka i ungefär 8 min och ägget va helt med på mina noter hur det ska vara. En underbar liten grej =)

 

Om en stund ska vi hem till gubbens morsfars för julbord. Ska bli såå gött!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker ju inte om snus och speciellt inte när man ser innehållet ha,ha. Så jag börja asgarva när jag fick se din lilla snusdosa på bilden. Sitter här och äter frukost he,he :) Fan vilken häftig äggklocka, en sådan skulle jag vilja ha :) Tror du att de finns att köpa här nere? Stor kram!

2009-12-26 @ 09:19:09
Postat av: Stina

COOOOL snusdosa!!!!!!!!!! Ge ge ge ge mig!!!!! Stina önskar sig i present av bror nån gång! ;D

2009-12-26 @ 11:20:54
Postat av: Mig själv

Stina: Jag ska framföra ditt önskemål till bror din =)



Ida: Jag ska höra med svärmor vart dom fynda ägget och återkommer till dig =)

2009-12-26 @ 18:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0