Beslutsångest!!

Jag har nu kollat upp utbildning o sånt. Jag blev inte jätte mycke klokare, jag har massa att fundera över. För att få jobba inom frivården/kriminalvården ska man helst va utbildad socionom, detta trodde jag oxå. Vad jag inte visst va att utbildningen är på 3 1/2 år!!! Sen ska man helst göra högskoleprovet innan vilket är om ca 1 månad (om jag fatta det rätt). Hur fan ska jag klara o orka detta? Jag är verkligen förvirrad. Jag vet inte!!
Om jag skulle göra detta så innebär det att jag är klar när jag är runt 29. Det är ju gubbgammalt! Det innebär ju oxå att husköp o barn får vänta. Är det värt det? Kanske bättre att ta nåt jobb bara (när det väl dyker upp nåt) o plugga senare ist när man har allt man vill ha.. lr?
Det är fan inte lätt att bestämma sig. Kan ingen annan göra det åt mig?

Vi är förresten inte helt friska här hemma nu. Gubben är dock mycke värre med hög feber.


Önska jag va i Götet med er ikväll gubbar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej tjejen!

Ja ush det är inte alls lätt, jag sitter lite i samma båt som dig! Har faktiskt snöat in på att bli typ bilskollärare he,he. Är "bara" 2 år men då blir det ju mer studielån och sådär.

Det är ju inte för sent att börja plugga efter man skaffat barn och hus. Man kanske t om hinner ångra sig igen. Skriv en lista och för och nackdelar om du nu skulle börja plugga "innan". Kanske kan vara till lite hjälp. Kramis.

2009-02-07 @ 17:15:50
URL: http://lewisian.blogg.se/
Postat av: linda

usch! vad jobbigt det låter. inte lätt det här med utbildningar. jag är glad att jag är "klar"... eller det blir man väl kanske aldrig. Jag tycker inte du ska stressa över det. gör det som känns rätt för stunden, för det är ju NU som du lever... allt hinns med!

ta det lungt och ta hand om varandra. puss

2009-02-08 @ 13:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0