Skoter äventyr

Idag vakna vi tidigt för att lämna av Bosse hos gubbens morsfars, vi skulle nämligen ut o åka skoter. Vi va 3 skotrar med 5 pers på. Jag åkte bak med gubben o Elin åkte bak med sin gubbe Krille, Tomas körde solo.
Det va riktigt trevligt faktiskt o jag frös inte lika mycke som sist vi va ute, fick inte heller ont i ryggen denna gången.
Det va iaf ett riktigt äventyr idag, mycke gick fel. 2 gånger small det som en bomb på våran skoter, det va variatorn som gick sönder båda gångerna. Tur vi hade Tomas med som kan laga allt. Sen skulle vi åka upp till ett berg för att grilla, men vi kom inte så långt på den vägen för nåt pucko hade sandat på en skoterled!? Vi försökte dock köra offroad förbi detta med det slutade med att både gubben o Tomas fastnade i träden. Dom va helt slut efteråt när dom fått loss skotrarna igen, jag fick allt givetvis på film.. hehe.
Det va iaf utöver detta helt underbart.. ibland bara måste man älska Norrland! =) Vi såg dock inga renar denna gång vilket va lite synd. Dom har hållt sig borta i år märker jag nu när jag tänker till.
Är rätt slut i kroppen nu, det tar faktiskt på en o åka skoter så dax för lite vila snart.
Har tyvärr inga kort att lägga upp för jag filmade bara.. o nej jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska lägga upp filmer lr inte. Återstår att se ^^

Kommentarer
Postat av: Ida

Förstår att ni haft en riktig skojig dag tillsammans på skotrarna :) Låter ju svin häftigt! Kramis.

2009-01-18 @ 02:13:29
URL: http://lewisian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0