En dag i Haparanda

Blev dock inte över till Finland för att kolla på deras nationalvapen-morakniven. Det va för många meter (typ 30).

Igår vakna vi redan vid 6, vi blev hämtade vid 7 för att åka upp till Haparanda o gå på Ikea. Här har vi ingen sån lyx att vi har 2 Ikea att välja på, vi har vår närmsta ca 25-30 mil norrut. Men men, det blir en mysig heldag då ist. Vi åkte med gubbens morsfars o hans mor hade gjort en rejäl fika korg. Vi kunde bara köra i ca 80-90 km/tim för vi hade släp på bilen. Gubben o jag shoppa nämligen mycket.
Vi fick köpt oss vår bäddsoffa som vi ville ha. Det blir finfint när man får besök. Sen blev den en bokhylla, nya sängkläder till mig (Bosse käkade ju upp mina, matlådor, tvättkorg o kudde. Vi hade gjort upp en budgett o klara den med 7 kr, det är inte illa. Där kostade korven 4 kr, kostar den inte 5 söderut? Bosse fick iaf en o han va så söt när han käka den ur handen på mig, folk skratta när dom gick förbi.
När vi kommit hem ängna vi iaf tiden åt att sätta ihop allt. Fast det va ju mest gubben som slet, jag hade fullt upp med att skrika åt tvn. Nån som såg skeeet matchen!?
Det gick iaf ovanligt bra med att sätta ihop allt, inget som va sönder, inget som fattades osv som det brukar va. Vi hade nog tur vilket va bra, är ju en bit om man måste byta.
Glömde helt av earth hour men vi tog en paus o släckte ner vid 9 till halv 10. Va rätt häftigt o se att så många runtom oss hade släckt ner, även gatbelysningen. Sen såg man vid halv 10 när alla tände igen.

Det har kommit en massa nysnö här nu. Det är snart april men ändå snöar det, man kan bli less för mindre. Det gör det iaf lite svårare för mig att cykla till jobbet. Får åka med gubben men då kommer jag dit mycket tidigare. Hoppas jag kan gå tidigare då.

Soffmys nu. Den är underbar!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0