Vissa ska bara inte ha hund

Jag blir så trött på vissa hundägare. Vi plockar alltid upp Bosses skit men det är långt ifrån alla som gör det med sina hundar. Nu när det har börjat töa så ser man hur jäkla grisig det är under. Trodde dom att det skulle försvinna lr!?
Sen så för en stund sen när jag va ute med Bosse så möter jag en gammal man med rullator som har 2 golvmoppar springandes lösa framför sig. Den ena springer fram till Bosse med en gång. Gubbskrället säger bara lugnt att hon är i löpen så därför är dom så intresserade för varann. Bosse va ju jätte intresserad o eftersom gubbfan inte gjorde nåt för att hålla undan sin hund fick jag göra det med båda ist. Gubbjäveln lunkar lugnt vidare bara.
Men hålla.. ska andra människor behöva lida för att han inte kan koppla hunden o absolut inte har nån koll på den. Hur vet han att inte Bosse hade höggt dammbollen ist. Man har som hundägare ett ansvar för hunden o det speciellt när den är lös, den ska inte gå fram till andra hundar så enkelt är det. Funkar det inte, nä då ska man inte ha den lös på en väg där just miljoner andra hundar går varje dag.
Så nu har jag fått ur mig det!



Nu har jag gjort färdig här hemma iaf, bara middagen kvar. Blev tyvärr inget över för dig att göra gubben ;) Vad fort man blir rastlös asså. Idag skulle jag ju vila. Kanske blir soffan med en bok en stund.

Kommentarer
Postat av: Magda

Tack! Det känns väldigt bra, fast det bara är ett sommarjobb!!! Hur går det för dig på ditt nya jobb?

2009-04-01 @ 23:16:57
URL: http://enmagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0