Göteborgare driver med norrlänningar

Jag hade verkligen en jätte rolig kväll igår, vi svängde på arslet som aldrig förr. Ölen åkte ner som vatten o vi fick ta luft pauser. Det spelades hyffsat bra musik o många kom för att dansa med oss. Vi gick när stället stängde o va i säng vid 4 i natt. En lyckad kväll.

Jag skulle beställa en öl i baren men det va så mycket folk. Jag hittar iaf en liten lucka o frågar de 2 killar som står där ifall jag kan knö mig emellan. Dom bara stirrar på mig o säger:
-Va!?
-Ja, kan jag knö mig emellan för att beställa?
-Va!? Vad fan säger du?
-Okej, kan jag få tränga mig emellan för att beställa en öl? (försöker tänka norrländskt)
-Jaha, jo men visst. Du är inte här ifrån va? (den mest vanliga frågan jag får här uppe)
-Jo
-Nej det är du inte
-Jo
-Men du är inte född här?
-Nej
-Vart kommer du ifrån då?
-Boden
-Nej det gör du inte
-Nej det gör jag inte
-Men så vart kommer du ifrån då?
-Kiruna
-Nej det gör du inte (stön)
-Nej det gör jag inte
Dom glor på mig som om jag vore dum i huvudet o jag hade jätte kul =)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hahahaha, varför i helvete spelade du inte in detta???

Ja hade flabbat ihjäl mig, fan va ja saknar dig Gumman!!!

PUSS

2009-05-26 @ 09:34:50
Postat av: Ida

Ha,ha fan vad gött att driva lite :)

2009-05-26 @ 22:27:06
URL: http://lewisian.blogg.se/
Postat av: Mig själv

Haha.. ja du kära Madde, kom upp så driver vi med dem ihop =D

2009-05-27 @ 17:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0