Idag har det bakats

Vid 7 i morse hämta svärmor upp mig för brödbak i Kågeträsk med gubbens syster o moster. I 8 timmar har vi bakat 3 olika sorters bröd, jag hade 3 kartonger med mig hem. Hur vi ska kunna äta upp allt detta har jag ingen aning om.
Jag hade aldrig varit i en bagarstuga innan o blev lite förvånad över hur bra jag va.. haha. Visst vissa fick kanske inte en helt perfekt form men gött blev det. Gubben vart glad =)
Det va gubbvarmt framför jätte ugnen kan jag lova men det va nästan roligast att stå där o grädda bröden. Det jobbigaste va helt klart att göra all deg i en jätte balja. Men nu har man testat på detta oxå, va nog inte sista gången.

Mitt första bröd (ljusugnsbröd), fina grejer.

Kommentarer
Postat av: Ida

Så duktig du är gumman :) Söt oxå för den delen he,he,

2009-05-11 @ 16:34:39
URL: http://lewisian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0