Sån tur i oturen

Jag har ju glömt att berätta om vårat lite äventyr i helgen. I lördags va vi ute på stan med gubbens pärla när ratten helt plöstligt blir lös. Ingen fara trodde vi först det fixar till sig men när vi ska svänga så lossnar hela styrstången.. vad fan gör vi nu!? Som tur va körde vi i ca 10-15 km men får tvärbromsa med halva bilen ut i gatan o andra halvan bara någon meter ifrån statshuset. Hade vi tur eller tur!? Kunde gått riktigt illa det där. Vi hade turen att gubbens syster + svåger såg oss så dom skynda sig till oss och tillsammans så kunde dom laga bilen provisoriskt så vi kunde åka hem.
Det va lite spännande där ett tag.

Nu sitter jag bara väntar på att klockan ska bli 4 så gubben kan komma hem, börjar bli hungrig. Bosse ligger och sussar så gött under sängen. Vi har gått nästan hela området runt idag. Det är lite ansträngande när han bara drar och drar för att komma och lukta där löpande tikar har varit. Men men, vi behöver ju båda komma ut.

Min nervostiet blir bara värre och värre inför imorron. Hatar vitrockare! Fast dom är ju faktiskt både onda och goda.

Kommentarer
Postat av: Ida

What?! Men fy fan vad läskigt! Jag hade gjort i byxan om jag hade varit med, fy alltså! Visste inte ens att sånt kan hända :S Tur att det gick bra iallafall! Kram kram.

2009-09-24 @ 21:34:58
URL: http://lewisian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0