En helt galen och underbar resa

Dag 1
Planet avgår 06:45 och efter en behövlig vinare landar vi i London. Förvirrade men inte helt tappade lyckas vi hitta ett tåg in mot dom centrala delarna. Virrar in oss i Piccadilly där vi letar efter ett hotell som vi fick tips av från en flygvärdinna. Hittar givetvis inte detta och åker därför norrut när vi sett alla märkes butiker, skulle ändå inte haft råd att bo där. Vi hamnar i Camden som är en helt underbar stadsdel, där hittar vi även ett hotell men billigt va det inte. Shoppingen där va underbar och ölen god. När öltarmen stillat sig tog vi en snabb visit på alla turist saker som man måste se. Kan inte påstå att jag kände igen mig allt för bra så det va tur att vi hade en bra karta och så fort den togs fram så kom en vänlig själ fram och fråga om vi ville ha hjälp. Mycket trevligt folk där asså, jag är helt förvånad.

Dag 2
Checkar ut och tar oss mot Waterloo station där vi hoppar på ett tåg mot Salisbury. På den stationen hittar vi en turistbuss som tar oss på en guidad tur runt den charmiga hålan och därefter ut mot Stonehenge. Riktigt häftigt att ha fått sett dessa underliga stenar. Väl tillbaka i stan så möts vi av chocken att det inte finns några lediga rum. Får köpt oss ett jävla tält och traskar iväg till en campingplats. Där fick vi sova utan sovsäck eller liggunderlag, va bara till att dricka sig varm.

Dag 3
Det tar en evighet att få sig ut från stan men lyckas till slut hitta en galen lokalbuss som tar oss några mil norrut för endast 5 pund. Kan dock förstå varför det va så billigt för resan kan jämföras med en tur i Balder på Liseberg. Bussen stannar i Swindon där vi sen hittar ett tåg mot Chester. Där skulle vi ha fått sova hos en bekant till Stina men planerna blev ändrade så det fick bli ett jätte mysigt B&B ist.

Dag 4
Promenerar in till Chesters centrum där vi får göra några shopping fynd. Lite senare möter vi upp bekanten för lite rundvandring och sedan middag och några kalla hemma hos henne. Hon hade dom mysigaste hundar som hjälpte till att dämpa begäret efter Bosse. Det gick ju givetvis inte helt dock.

Dag 5
Blir upplockade av bekantens gubbe som kör oss till Liverpool station där vi tar ett tåg mot Glasgow. Det va en lång färd med stopp i Wales. Deras egna språk lät ungefär som Klingon (Star Trek). Väl i Glasgow får vi rum på ett Hostel men har turen att få va själva i ett rum. Man måste ju bo billigt.

Dag 6
Checkar ut och tar bussen mot Islay. Det va en 3 timmar lång färd men otroligt vacker. Naturen i Skottland är lite annat än här. När bussen stanna tog vi båten som tog ca 2 timmar ut mot ön. Där hitta vi givetvis inte heller någonstans att bo så det va bara till att slå upp tältet igen, fast denna gång hitta vi en turistaffär som vi nästan länsa på deras filtar. För säkerhets skull drack vi oss varma innan läggdags. Det va kallt på den där ön och mycket regn.

Dag 7
Låter tältet stå kvar och hoppar på en lokalbuss. Går av vid Ardbegs destilleri och nu börjar allt det roliga som vi har väntat på. Efter mycket fynd där går vi vidare till Laphroaig där vi gör ännu mer fynd. Önska vi hade med oss stora väskan så mycket mer hade kunnat följa med hem. Det här va en fantastisk upplevelse som alla whisky älskare bara måste göra någon gång i livet. Vi ska tillbaka!

Dag 8
Vaknar upp kallare än djävulen själv efter ännu en natt i tältet. Tar oss längst ner på ön där vi tar båten tillbaka till fastlandet. Ännu en lång bussresa senare är vi tillbaka i Glasgow och samma Hostel. Vi är helt slut.

Dag 9
Sista dagen och natten i landet så vi passar på att kolla in stan och shoppa slut på våra sista pengar. Det va dock inte svårt för bättre shopping än där har jag nog aldrig hittat förr.

Dag 10
Checkar ut och tar flygbussen mot flygplatsen. Allt går fint tills vi mellanlandar på Kastrup där vi möts av beskedet att vårat flyg mot Götet är inställt, så vi får ist plats på det sena kvällsflyget. Blir 2 stora 70 cl som håller oss sällskap under väntetiden. Väl framme på Landvetter blir vi hämtade och körda till Lödöse där vi hämtar hem blien till Frölunda. Någon gång efter 2 på natten får vi äntligen sova i en bekant och varm säng.

Detta fick bli en kortfattad berättelse för annars hade jag fått sitta här flera timmar får att kunna berätta om allt som hände. Det har varit den mest händelserika resa någonsin och vi ska åka tillbaka så fort vi bara kan. Nästa gång med lite bättre planering och mer pengar, en bil hade inte heller varit fel så man hade hunnit se lite mer även om vi nu denna gång såg en hel del. Mycket vackert land hela Storbritannien.

Imorron åker vi till fjällen för lite avkoppling och mycket fisk på kroken. Av detta är anledningen till att vi bara fick en dag i Götet och att jag därför inte hann träffa så många. Fick iaf lite tid för familjen.

(Klicka på bilderna för att få dom större!)