Hundarna är galna idag

Jag och Bosse tog vår dagliga promenad precis som vanligt men idag va hundarna ute mer galna än vanligt. Bosse fick för första gången se våra nya grannars småtoffsar, dom gillade inte oss. En bit längre bort kommer en lös labrador med väst springandes mot oss och följer varje kissfläck Bosse har gjort. Jag skynda mig där ifrån för man vet ju aldrig vad som kan hända, Bosse gilla han inte. Det konstiga är att det fanns ingen ägare som jaga han, han måste vart på rymmen långt bort. När vi är på väg hem kommer en känd och galen tax som bor en bit bort. Han brukar skälla ut en om man går över parkeringen men idag jaga han oss rent över hela skiten. Han va helt tokig, mer än vanligt men Bosse brydde sig inte så jag fick jaga bort han. Det funkade dock så där och hans matte är jätte obrydd så jag bestämde mig för att sätta han på plats. Jag tog tag hårt i kopplet och börja springa mot den lille skiten och först då börja han backa och ägarn kommer skrikandes. Hade först tänkt skälla ut henne men har fått höra av andra att dom redan har så mycket klagomål på sig men att inget görs.
Det här va man inte beredd på, det finns alldeles för mycket hundar här nu.

Det här är iaf våran terorist när han försöker att inte tigga en ostbåge, han älskar dom.




Häromdagen tog vi med alla våra burkar för att panta, vi hade 4 påsar vilket är lite mer än vanligt och vi slog vårat rekord. Nästan bara redbull burkar.. ojdå.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jösses vad mycket pant! Måste tagit en jävla tid att lägga på alla de burkarna i automaten ;) Så söt Bosse e som ligger på pappsen och tigger :) Pöss!

2010-08-19 @ 14:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0