Jäckvik

Vi hann att va hemma en dag innan det va dax för nästa äventyr. Med gubbfader, gubbsyster och en övervänt Bosse for vi till en stuga i Jäckvik för lite avkoppling och mycket fiske. Nu va det dax att sätta Bosses nya och dyra utrustning på prov. Jag kan nog tala för oss alla när jag säger att Bosse skötte sig mycket bra och höll sig ganska nära oss hela tiden. Att få se han så lycklig och fri gjorde att det va värt varje tusing.

Första dagen fick vi oss en rejäl skogsvandring men sjön bjöd på mycket fisk, tyvärr va det ganska mycket smått. Dagarna efter bjöd oss mest på vandring men sista dagen va den värsta och den bästa. Vi gick fel kan man säga på kanske 3 km.. uppför. Jag har nog aldrig varit så nära att ge upp, lägga mig där i skogen och låta myggen äta upp mig. Det va nog den jobbigaste promenaden i hela mitt liv men den va ändå värt det för väl framme i rätt sjö så nappa dom som tokar. Fick en hel del men tyvärr va vissa för små för att hamna på grillen. Kan dock meddela att JAG fick den största =)

Bosse är fortfarande helt slut och gör små tappra försök till att återhämta sig, han har sprungit som om det va hans sista dagar. Han har simmat över en stor sjö för att komma till sin faster, han har terroriserat oss alla när han jagat efter vår fisk, han har lurat i vassen som den gamelgädda han är och det har varit helt underbart!

Storbritanniens natur va otroligt vacker men jag tror nog att norrlands natur ligger på samma plats. Det är så jäkla fint där uppe i fjällen.




Vi kom hem i förrgår och har sen dess bara försökt att ta igen oss. Vi har haft massa tvätt och massa saker som skulle fixas. Jag är aldrig riktigt mig själv när jag kommer tillbaka hem från någon resa och dom sista veckorna har jag ju vart borta en massa. Det tar alltid några dagarn innan jag kan bli mig själv igen. Just nu är vi bara hemma och försöker hitta tillbaka i vardagen. I går va vi dock en sväng på stan med gubbsystrarna och när det blir så kommer man alltid hem med en massa fint i många påsar =) Tyvärr har Stina nu åkt tillbaka hem till Götet, hälsa hem!

Kommentarer
Postat av: Denisé

Halloo Darling!

Hoppas att allt är bra. Vilken underbar semester ni har haft. Inte visste jag att du var en sån skogsmulle :-) Synd att ni bara var här i Götet en sån liten stund. Hoppas att vi kan ses nästa gång ni kommer. Ha det gott och hälsa hem.... Kram kram

2010-08-11 @ 20:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0