20-talet

Jag har länge tyckt att jag passar in i detta årtionde, jag borde ha varit i mina bästa år just då.
Samhället breddas och industrialiseringen tar fart ordentligt, skapas nya jobb och den kvinnliga arbetskraften behövs. Men hemmafruidealet är fortfarande rådande. På många håll strider manliga arbetare för att få en försörjarlön så att även de kan få ha hemmafruar.

Bloggen skulle ju va nåt kul, där man skriver om allt roligt som händer. Vad gör man då när allt inte är roligt men man vet inte om man kan skriva om allt heller, eller ens vill.
Kanske borde ha en "vanlig" dagbok bara för att skriva av sig.
Egentligen har jag lust att bara skrika ut hur det är idag.. men det går inte. Det är så dumt att man aldrig kan veta vem som läser här. Det skulle vart runt 1920-talet nu.
Låter rörigt, jag vet, men det är rörigt.. ibland.


Kommentarer
Postat av: malii

gumman..du kan alltid ringa mig och prata av dig..jag lyssnar...pöss

2010-02-10 @ 20:53:44
URL: http://maliij.blogg.se/
Postat av: linda

du får skapa en hemlig blogg... där du kan skriva av dig! eller så ringer du till mig och skriker och klagar och gnäller, det får du så gärna!!! <3

2010-02-10 @ 22:16:03
URL: http://misslindizz.blogspot.com
Postat av: Ida

Ja förstår precis hur du menar men det här att man inte kan skriva om precis allt på bloggen, fast att man kanske vill. Bara få ventilera sig och få lite positiv energi utan andra. Synd att man inte kan välja vilka man vill ska se vissa inlägg och sådär. Jag försöker vara väldigt försiktig med att skriva om jobbet, vill inte de ska läsa om mitt privatliv. Skriv så som du själv känner och vill gumman. Mår du inte bra en viss dag så kan det räcka att bara skriva det, man behöver inte berätta om alla detaljer. Man kan skriva det rörigt så att bara en själv förstår om man så vill. Ibland är det skönt att göra det. Jag skickar en massa strykekramar till dig min vän. Och du ska se att allt blir bra snart! KRAMAR!

2010-02-10 @ 22:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0