SHARKWATER

Jag har nyligen sett på den mest gripande film jag någonsin har sett. Den heter Sharkwater och är en dokumentär om hajar, deras betydelse för oss och vad människan gör för att utrota den.

Jag kan inte beskriva den rättvis utan den bara måste ses för att nån ska förstå vad man pratar om. Den berörde mig något så sjukt mycket, jag vill inget annat än att ge mig ut och göra något. Bara något!

Jag grät mig igenom 2/3 av filmen men ser den just nu en andra gång. Jag kan inte sluta se.

Detta är inget man ska blunda för. Jag tycker alla borde se en sån här film för att förstå hur människans ondska påverkar. Man mår dåligt över att se detta vilket gör att folk undviker att se på sånt här, men hur ska man annars kunna veta och försöka förstå!? Alla som har känslor skulle må dåligt, men den fega vägen är att blunda.

Man måste inte älska hajar som jag gör, bara djur överhuvudtaget.

Människans okunnighet om dessa fantastiska djur har gjort oss till monster. Mycket är tackvare hajen filmerna och tron på att hajens fenor gör oss starka och friska.

Hur kan det va lagligt att behandla något levande så hänsynslöst!?

Jag måste rekommendera denna film till er alla. Den bästa någonsin, samtidigt den värsta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0