Kors i taket

Ja idag är man en arbetslös nolla igen, men jag är inte jätte ledsen för jag har fått semester ändå. Jag antar att jag va lite för dramatisk igår för kors i taket att jag blev förvånad när jag skrev in mig på skitförmedlingen igen. Man har rätt till 20 dagars betald semester som arbetslös så jag fixade ledigt till Skottland och senare till fiskeresan, så nu slipper jag oroa mig för det =) Lät även som dom skulle låta en va ett tag, tar en stund med alla papper som ska ordnas osv. Verkar som att problemen har skjutits upp så jag ska la inte klaga precis.

När jag cyklade in till stan så små regnade det så jag fick ta jackan på mig. När jag kommer fram skiner solen och jag börjar lukta %&?!#¤. Jag skulle nämligen köpa en likadan ryggsäck till gubben som jag redan köpt till mig för det visade sig att den han hade va trasig. Jag köpte oss även lås till dom för jag blev lite nojig efter att ha kollat på Gränsbevakarna Australien. Vill ju inte att någon ska kunna öppna dom när vi inte har koll. Gubben fick blåa lås medans jag fick rosa.



Den här veckan är det Stadsfesten här i stan så överallt va det fullt av stånd med göttiga saker och annan skit. Brukar gilla att gå runt och kolla men idag va jag inte klädd för att visas bland folk egentligen. Några godisremmar fick dock följa med hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0