Sista semester dagen

Min frivilliga semester har inte vart lång, det är nämligen min sista dag idag. Jag borde njuta av den och jag borde ta Bosse på en riktigt lång promenad. Jag vet inte om jag orkar dock trotts det goa vädret, balkongen får duga just nu iaf.

Imorron ska jag skriva in mig på skitförmedlingen igen och det är inget en normal människa kan känna glädje inför, jag har tom lite ont i magen och hade hoppats få svar från universitetet innan dagen kom.

Jag vet hur samtalet kommer att bli imorron:

-Hej, jag ska skriva in mig igen.
-Okej vad har du gjort fram tills nu?
-Trainee jobb.
-Du får inte fortsätta där?
-Nej så nu är jag här igen.
-Men du har sökt en massa andra jobb under tiden?
-Nej jag väntar svar från universitetet.
-Men inte sökt några jobb?
-Nej.
-Du vet väl att du måste..
-Jaja.
-..vara aktiv för att få ut några pengar.
-Jaja.
-Du måste även söka jobb i hela landet, allt som finns.
-Jaja, jag vet.
-Nytt för i år är även att du måste söka utomlands.
-Okej?
-Du har tur idag för det finns nämligen jobb utomlands just nu.
-Okej?
-Du och några till ska nämligen få åka iväg och utbildas till självmordsbombare.
-Okej, men är det verkligen lönsamt.. ilängden?
-Ni får självklart gå en kurs först.
-Jaha.
-Du måste ta allt du erbjuds, du får inte tacka nej.


Jag försöker förbereda mig för det värsta men hoppas dom är snälla så här på sommaren. Inget får förstöra våran resa. Jag har funderat över om man får lov till semester som arbetslös? Säkert inte.

Kommentarer
Postat av: Magda

Men du säg att du sökt de jobb som du kan söka, gör jag och då säger dom inte mycke =P Lycka till och hoppas du får ett glatt besked från skolan snart =)

2010-07-07 @ 05:50:40
URL: http://enmagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0