Jordbävningen

En stund efter att vi hade gått och lagt oss igår så hörde jag hur finglasen i glasskåpet börjar skaka, därefter känns det som en våg med rörelser som kommer mot en och så börjar hela sängen att skaka. Allt är över på kanske 5 sekunder och tyvärr så missade gubben detta för han hade hunnit somna men vakna när sängen skakade. Det va skit häftigt verkligen men även läskigt. Frågade om det kunde vart en jordbävningen och när jag läste tidingarna imorse fick jag det bekräftat. I skolan idag fick man höra alla andras berättelser. Coolt!

Just nu sitter jag på balkongen men en go snus och en goare redbull. Vädret idag är underbart och jag jobbade bara halvdag. Det är ganska slött nu på skolan när det är sista veckan. Idag tex så hade vi musikdag ute på gården så jag har bara suttit ute och solat och lyssnat.

Igår va det dock inte lika kul för vi hade kubb och fotbolls tunering hela dagen i regn och blåst. Jag som redan är sjuk gick runt med en filt hela dagen, tror den rädda mig faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Ida

TUFFT med jordbävning :)

2010-06-17 @ 14:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0