Go morron Marie

Hur dagen startar är ganska viktigt, det ska vara lugn och ro inget annat.
Jag visste att Bravida skulle in här idag för en efterkoll och dom sa när gubben ringde att det blir nog inte före kl.10. Av erfarenhet av dessa snubbar så gick jag upp strax efter 9 och mycket riktigt så ringer dörrklockan strax efter att jag bäddat sängen. Det irriterande är att klockan fortsätter att ringa och ringa och ringa och Bosse blir heltokig. Jag slänger på mig kläder och springer ner och sliter upp dörren och frågar med häxhår som står åt alla håll och med morron andedräkt vad fan dom sysslar med. Där står 2 nötter och skrattar åt att ringklockan har frösit fast och försöker ta tillbaka den med en nyckel. Jaja.. suck.
Jag tänkt att det va lika bra att ta Bosse på en promenad mendans snubben kolla men jag hann inte mer än att ta på mig ytterkläderna förrens han går om mig i hallen och ut. Inte säger han till mig att han är klar utan det måste jag fråga. Jag kanske får skylla mig själv om jag skrämde han med min häx image innan men ett plus ska dom iaf ha för att det bara tog 5 minuter ist för 30 som det stod på lappen.

Väl ute så ser jag en lös hund som ligger på en gräsmatta längre bort. Jag känner till dom flesta hundarna som bor i närheten men man känner dom ju inte. Jag hör ägaren stå och roppa på den från dörren men hunden vägrar att lyssna och när den får syn på Bosse springer den givetvis fram till oss. Dom börjar sniffa varann i skrevet men sen börjar den andra att backa och sedan att morra och då börja Bosse givetvis också att morra, ingen ägare i sikte. Suck.. jag gör det man egentligen inte ska göra och går emellan för jag vill ju skydda Bosse och använder gärna mig själv som skydd åt han om det behövs. Samtidigt säger jag åt den andra hunden att ge sig av och den blev nog lite skrämd för den drog sig bakåt men fortsatte och följa efter oss och båda morra och skällde. Då äntligen kommer ägaren luffsandes men verkar inte alls generad över situationen men ber iaf lite leende om ursäkt.

Allt detta innan jag har ätit frukost är inte okej. Tacka gudarna för morron snusen som iaf låg under läppen, den rädda nog min dag för nu har jag även ätit och humöret stigit igen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Absolut morgonen är extremt viktig. Lugn och ro, frukost och få sig ett rejält skratt på Marres blogg! Det är kanoners :D Fan vad jag skulle velat sätt din häximage! Haha morron andredräkt haha, jag skrattar ihjäl mig :) Tack för att DU gjorde min morgon :) Pöss!

2010-11-18 @ 11:43:12
Postat av: Mig själv

Tack Ida. Kul att jag kan roa dig =) Puss.

2010-11-18 @ 12:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0