Lite sänggrubbel

Jag är en riktig sänggrubblare och har därför lite svårt att somna om nätterna. Inatt såg jag ett program som handlade om plastikoperationer och den fångade verkligen mitt intresse. Det handlade bla om en kille som ville ha längre ben och som forskade i den nya metoden att få detta. Innan har man också kunnat få längre ben genom att sätta in skruvar som man sakta skruvar åt vilket gör att benen blir längre. Ska tydligen va extremt smärtsamt och man får bara några cm.
Den nya metoden går ut på att läkaren bryter av benen och sätter in nåt metall som håller upp allt tills det växer ut nya ben vilket gör en längre. Har man friska fina ben så kan man få upp till 10 cm längre ben. Dom nya benen växer ca 1 mm per dag och man skulle få räkna med ca 4 veckor av smärta och 6 månader av rehabilitering.
Det är en kirurg i Frankrike som gör detta och det kostar ca 40 000 pund. Men visst kan det va värt det?
Jag blev faktiskt sugen för jag aldrig brytt mig om att jag är kort förens på senare dar. Jag blev aldrig tagen för att vara yngre när jag va tonåring men nu får jag gratis glass på Coop!? Mitt ansikte lär ju inte bli yngre, det faller ju ihop som alla andras så det måste bero på längden. Tydligen är ju alla vuxna långa!?
Så vem vill bidra med en slant? ;) Nä det är mest skämt men lite fräckt hade det faktiskt varit.

Det har toksnöat här nu i ca 2 dagar och det har nog kommit ca 2 dm nysnö. Underbart!



Snön växer sig utåt och man blir alltid lika rädd när skiten lossnar med ett jäkla brak.

Ikväll ska vi på bio och äntligen få se nya Harry Potter =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0