En härlig morron

Idag ställde jag klockan på 9 för att slippa sova bort hela dagen och jag lyckades faktiskt komma upp. Jag tog Bosse på en långis för idag är det vindstilla och hur gött som helst där ute. Jag har börjat träna Bosse med godis igen när vi är ute och går. När han hade sina bollar kvar så va han inte alls intresserad men det är lite bättre nu så jag tänkte att det är dax för ett nytt försök. Vid den tiden är det inte så mycket folk eller hundar ute så det är en bra tid att börja på. Godiset funka på folk idag men när han fick syn på ett par gräsänder så va det inte lika intressant längre men det gick en stund. Klar förbättring men massor av jobb kvar, fast att få en fågelhund att sluta jaga fåglar kan bli svårt.

Simningen har börjat ge resultat. Jag har fått lite bättre kondition och jag står nu 1 kilo ner och då äter jag fortfarande precis vad jag vill när jag vill. Att ge upp all go mat är jag inte riktigt okej med ännu men jag ska börja trappa ner snart och då blir nog resultatet ännu bättre. Att kilona försvinner fortare är ju inget man gråter över.

Denna veckan jobbar gubben 5-2, det är gött att ha han hemma tidigt.

Blev på lite sämre humör när jag nyss läste om vad som händer hemma i Frölunda. Det är ju inte klokt. När jag sedan såg vilka område den gällde så va jag väl inte lika förvånad längre. Kanske dax för våra politiker att vakna nu och inse sanningen!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0