En dag på skotern

På morran kom gubbens mor och skulle va hundvakt åt Bosse, vi vill inte lämna han själv när han har tratten. På tal om tratten så tro på fan att han lyckades komma åt och slicka sina sår. Som tur va fick vi låna Tittis gamla tratt, hon va en stor rottis så tratten är ganska stor på Bosse men den håller hans tunga borta iaf.

Men så imorse då åkte vi iväg för att hämta våran skoter och fara och se skotertävlingen som va på Vitberget. När vi skulle möta upp några vänner så ringer dom och ber oss komma för dom hade fått lite trassel med polisen som hade stoppat dom. Det sluta med att en av dom fick hoppa bak på gubben och åka och jag fick ta hans skoter och köra med under dagen. Jag klagar inte för det är roligast att köra själv men det kunde ju vart under roligare omständigheter.

Själva tävlingen va som samma som varje år och bara kul en stund, sen börjar man frysa och bli less. Vi lämna tävlingen efter ett och körde och köpte korv ist. Efter det begav vi oss hemåt men det va lättare sagt än gjort. Vi va tvungna att köra över en stor lägda med ca 1 m pudersnö. Jag körde givetvis fast men inte bara en gång utan tre. Jag va duktigt less efter det men med gubbarnas hjälp så gick det bra. Det va min första tur i djupsnön och det va fan inte lätt.

Sen vill jag ge en känga till alla som kör sönder lederna här om kring och de som ligger och slickar ens arsle på dom trånga lederna bara för att man inte kör i 100. Låt mitt arsle va.

Men det har vart en bra dag, tack alla.

Rånarluvan på =)

 

Det dumma med dagen som jag upptäckte precis är att jag någon gång har tappat ett av mina fina favorit örhängen som jag fick av min älskling. Det gör faktiskt riktigt ont i hjärtat. Jag älskade dom =´(


Kommentarer
Postat av: Elin

Så det var inte du som blev stoppad med den där rånarluvan då? ;)

Hade jag inte varit så slut idag efter massagen skulle jag ha följt med!

2011-02-05 @ 20:13:05
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Mig själv

Elin: Nej jag klara mig =)

Nästa gång måste du med, sen måste vi ta våran tjejtur snart med tycker jag.

2011-02-06 @ 13:20:32
Postat av: Elin

Ja, det måste vi göra! Men... tror du inte behöver ett par gubbar i släptåg som drar upp mig när jag kör fast? Hihi

2011-02-06 @ 18:57:58
URL: http://storsvart.blogspot.com
Postat av: Mig själv

Elin: Du sa ju innan att vi skulle klara oss, fast du har kanske rätt tråkigt nog.

2011-02-06 @ 21:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0