I dagarna..

I lördags så hade vi det något så fruktansvärt kallt här uppe. Vi hade runt -27 men på flera ställen va det över -30. Gubben kunde därför inte köra iväg våran skoter utan Krille och Elin kom och hämta den åt oss i söndags ist. Vi va och körde några timmar där hans föräldrar bor och dom hade betydligt bättre leder än dom vi har här i närheten. Tyvärr blev det inget grill för vi hitta ingen ved men jag är nöjd med dagen ändå. Jag lyckades ju bara köra fast en gång =) Jag tror vi alla lyckades med detta och vid Elins fastkörning vid stupet så blev man lite nervös men allt gick bra, även min och gubbens avflygning, ett knä fick ta smällen men det känns knappt idag. Det som känns är den obligatoriska träningsvärken.

Imorse ringde jag till veterinären och boka en tid för knips knips på Bosse. Nästa tisdag är den stora dagen så ikväll måste vi lära Bosse att ha tratten på sig. Sist han hade den så va han riktigt ond och rörde sig inte en mm så länge han hade den på sig. Just den delen ska inte bli skoj. Fy fan!

Veterinärer är ett folkslag för sig själva. Hade dom inte vart så duktiga där vi går så hade jag nog bytt. Dom är så opersonliga och ej människovänligt folk.

Efter det samtalet så somna jag om men blev ist väckt av min jobbcoach. Tack för det och den starten på dagen, jag är så tacksam för att du finns.

Kommentarer
Postat av: krille

det var en händelserik dag :P

2011-01-18 @ 22:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0