Hemma igen

Igår kom vi hem från Jäckvik men vi va alla helt slut så det blev att städa undan lite och avsluta en tidig kväll men film.

Vi har haft det helt underbart verkligen och ganska tur med vädret. En dag regnade det men det gjorde inte så mycket men sista dagen stekte solen och då nappade inte fisken så bra. Jag fick även en hysteriskt ful solbränna.. men men. Den dagen när det regna så slulle vi korsa en fors som va riktigt livlig. Det låg en stock som man kunde gå över på vilket alla gjorde utan jag med hjälp av en stödpinne. Jag föddes ju typ utan balans och visste att det inte va någon idé att ens försöka så jag på med regnkläder och halverts på mage åla över skiten. Det va ju dock hysteriskt strömt så jag fick hålla i mig hårt för att överleva. Där kändes det att man levde vill jag lova, det va riktigt läskigt.

Vi hade helt okej fiskeflyt men fick en hel del smått som fick bli kattkäk men vi drog även upp några hyffsade och jag slog nog mitt rekord. Bosse va mer terrorist än vanligt och skulle i år simma efter dragen, han fick bli parkerad i ett träd ibland vilket inte va speciellt populärt, men vad gör man. Gubben kasta bort 2 drag så snart får vi åka och köpa nya, men det ska bli kul att uppgradera sig lite. I år märkte vi också en klar förbättring på vår kondition, gött gött!

Jag längtar redan tills nästa år när vi ska tillbaka, det är en alldeles speciell känsla av att vara där uppe och just bara vara. Så ska jag ha det när jag blir gammal eller rik, helst rik =)

Laxöring



En glad och go Bosse, så här skulle han alltid få ha det.

 

Vi hade ganska tur med myggen i år men istället stötte vi på svarta bombplan som kraschlanda lite överallt. Dom va fan dummare än en ren för när man kom med handen för att döda så lät dom sig bli mos. Renar såg vi för övrig massor av, även en massa "möss" som Bosse älskade att jaga.




Kommentarer
Postat av: Ida

Vad roligt att du gillade mina bilder på bloggen :) Säger detsamma här :) Ni verkar ha haft en riktigt bra fiskesemester! Alltså herregud vilken fin bild på Bosse...vilken vy!!! Kramisar!

2011-08-01 @ 22:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0