Dagen efter

I natt vaknade jag av att det luktade lägereld hemma hos oss och givetvis va jag tvungen att gå upp för att undersöka saken. Vi har stängt alla fönster men våran ytterdörr är lika tät som ett rövhål så självklart kom lukten in där.

Jag va nyss ute med Bosse och vi tog en tur dit bort. Brandmännen är fortfarande där och släcker det sista. Idag tog jag faktiskt lite bilder för idag va det bara ett gäng ungar som hängde vid avspärrningen. Jag tänkte förklara varför jag inte tog någon bild igår för jag gjorde bort mig lite när jag sa högt att jag tycker det är respektlöst. En bekant till oss som stod brevid oss igår hade ju givetvis fotat. Det jag menar är att den som står brevid dig kan va den som i detta då förlorar allt medans du står brevid med en kamera och förevigar detta. Det känns inte okej för mig.

En vän till oss som bor i huset brevid branden fick bo på hotell med sin son inatt. Röken blåste rätt åt deras håll.

Ni som vet hur vi bor ser att längan är den samma som våran. Jag har legat vaken ganska länge och funderat över vad man gjort om det va ens eget allt som försvann. Vad försöker man rädda först efter Bosse så klart? Papper, foton och datorer kanske? Vi satt igår och gjorde upp en liten plan på hur vi ska göra. Idag ska vi ge oss ut och skaffa en sån där lapp för husdjur att rädda oss vid fara och sätta på ytterdörren.

 

En länk till alla bilder. Där lånade jag denna bilden som är en av 2 där vi är med på. http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article1174726.ece

 

 


Snackisen bland grannarna igår va att för bara någon vecka sen va en brandsnubbe här i området och ville sälja brandskydds saker och för några dagar sen fick gubben en brandsläckare i sommarpresent av jobbet. Märkligt?

Idag slutar gubben lite tidigare och då ska vi fara ut till skogen och släppa Bosse. Meningen va att vi skulle göra det igår men det kom ju lite annat ivägen. Vi ska dock inte släppa han i Boviken som vi brukar göra för där har nyligen skymtats en björn.

Imorron är det Midsommar vilket är min favorit helg på hela året men vi ska tyvärr inte göra något tror jag, det känns lite trist. Jag jobbar iofs men inte så länge och börjar senare på lördagen. Jaja.. vi får la se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Ida

Men fy vad hemskt :( Stackars dom som bodde i huset! Kramis på dig, skönt att höra att ni mår bra!

2011-06-23 @ 22:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0