Det brinner!

Ett hus brinner ca 3 längor bort från oss. Räddningspersonalen verkar ha fått ut alla och även alla djur, vi såg när dom krossa alla dörrfönster för att komma in och rädda de djur som blivit kvar. Taket är borta och stora delar av väggarna men själva lägenheterna verkar inte brinna, tur med betong ibland. Just nu är en traktor där och river taket medans brandmännen gör sitt bästa för att släcka. Gud vad jag lider med dom som bor där, allt är ju förstört. Jag har inte tagit några bilder för jag tycker det är respektlös mot dom som bor där men kanske jag tar någon bild när allt är över. Vi stinker nu rök precis som hela området, vi har nyss kommit hem efter att ha kollat läget i ca 2 timmar. Vi blev även intervjuade av tidningen så vi får la se om vi dyker upp där.

Regnet hjälpte till en liten stund men sen kom solen med regnbågen över.

 

Jag återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0