Söndag och ledig

Det va huuur gött som helst att få sova lite längre imorse, även om jag hade önskat att det blev lite längre än det blev. Man får va glad för vad man får.

Igår va ett ganska tufft jobbpass och hjärnan va inte helt på g, men jag antar att det kan bli så om man jobbar 6 dar. Efter jobbet hämta jag upp gubbe och Bosse och vi åkte ut till Boviken och släppte Bosse vid havet. Jag va ganska slut då men vad gör man inte för honom. Jag missade den obligatoriska middagen hos svärföräldrarna men söt som hon är så fick jag mig en matlåda så jag inte blev utan =) På kvällen hade vi en lugn och mysig "bögafton" här hemma med paraplydrink och Eurovision song contest. Jag va inte imponerad men det är en tradition och ungefär vad vi orkade göra en lördags kväll.

I morron ska jag jobba igen och då ska jag vara med och stänga, det är mycket nytt nu som jag ska lära mig men jag är bara glad över att jag faktiskt får jobba.

Något tråkigt som har hänt är att 5:ans växel på vår röda pärla har gått sönder så vi har nu börjat se oss om efter en ny bil. Jag är inte jätte överlycklig över att puttra fram på 4:ans växel i 90-100 på E4:an. Jag har haft god lust att sätta en lapp i bakrutan om att jag inte är någon kärring men att växellådan är det. Vi har haft planer på att köpa en större bil innan och då kanske en V70 så nu blir det nog så även om det gör ont i hjärtat, den har tjänat oss väl.

Kommentarer
Postat av: Stina

asg

Sätt dit lappen för fan!! :D

2011-05-17 @ 23:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0