111111

Idag är det fredag och i eftermiddag ska jag iväg och påbörja min jobbhelg. Det är lite segt att börja så sent och att man bara hinner pussa gubben hejdå när vi möts i dörren men efter att ha fått mitt lönebesked idag så gör det mig inte så mycket att jobba helg =)

Idag är även marken vit men inte av snö, dom har hotat med snö i början på nästa vecka och även om jag längtar en aning så får den gärna vänta tills på torsdag för jag har lite ärenden innan som kommer att sakta ner mig om snön kommer tidigare. Men det är änna dax nu.

Hur söt Bosse än är så är han ett monster just nu med en alldeles för stor egen vilja. Kommer dom in i en trottsålder så här sent? Man får va stenhård med han ute och jag tror han skulle må bättre med mer motion men efter mycket bråk oss emellan så vill man bara hem efter en stund. Nu när det blir mörkt redan innan klockan 3 så kan vi inte släppa han lös förrens på helgen, jag tror det bidrar lite till hans överskott faktiskt. Jag ber om lugnare tider..



Jag har vart ledig i fyra dagar och det sätter sina spår för jag har känt mig rastlös och lite nere. Tur jag har en sån underbar gubbe som kan ge mig en extra kram de dagar man inte är på topp. Jag har haft lite extra hemlängtan vilket kan bero på att det va en evighet sen jag va nere och att jag inte vet när jag kommer att kunna åka ner igen. Tur att dåliga dagar går över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0