Helg nu

I början på veckan så brukar jag ha min helg och denna veckan är inget undantag, lite trist att ha det själv bara. Så på den riktiga helgen vart det jobb och inte så mycket annat gjort. Jag har lyckats få mig en ordentlig förkylning bara så jag är tacksam över att få vara hemma nu.

Igår hade jag en riktigt bra promenad med Bosse för jag gick ut med energin att nu ska vi gå, och inte bara kissa och lukta. Jag tror aldrig Bosse har gått så fint på en promenad någonsin, han va kanon duktig. Idag hade jag inte riktigt den energin och vi fick ingen lika bra promenad, dessutom va alla områdets hundar ute just då.
När vi kommer hem ligger en lapp från Bravida i lådan, dax för efterkontroll... igen! *suck*. Dom gav en ram på 2 veckor så jag ringde upp och sa att jag kanske inte kan få en exakt tid när ni kommer men jag måste få en exakt dag för jag har en hund som inte kommer att välkomna er om ingen av oss är hemma. Han anteckna detta och lova att någon kommer att höra av sig så att vi kan bestämma en dag. Han tog dock inte mitt nummer så jag hoppas han kan hålla sitt löfte ändå.

Igår tänkte vi åka ut med stjärnkikaren igen men det blev aldrig riktigt någon klar himmel så vi drog ut den på balkongen och försökte spana på månen iaf. Det gick faktiskt bra och när vi hade den största förstoringen så blev det för nära men när vi bytte till den mindre såg man den klart och tydligt, speciellt alla kratrar och det va häfftigt. Blir det bättre väder idag åker vi nog ut till skogen igen och spanar där. Själv hoppas jag på att december ska komma så man kan spana på planeter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0