Regn regn och lera

Jag trodde att det skulle va snögaranti om man bodde i norrland? Jag skulle aldrig ha skrivit innan att vi iaf hade det vitt på marken och 6- för igår kväll blev det ist 6+ och ösregn så allt vi har kvar är lera. Jag har inte ens fått använda mina nya vinterskor som borde va halvt utslitna nu.

Idag har vi varit hos veterinären men bara för att handla mat. Det är så gött att man får gå före i kön när man bara ska handla mat, dock mindre kul när jag såg att dom höjt priset med 100 kr så att vi nu får betala lite över 500 kr ist. Jag hade givetvis betalat det dubbla om jag va tvungen men vad hände med dom gamla hederliga smyghöjningarna?

Sen har chefen ringt mig och gett mig alla mina tider för december och det känns så himla gött att veta i förväg när man ska jobba, nu kan jag planera lite. Han va även snäll och bytte ut min sena tid till en tidig tid dagen före julafton så att jag kan va med gubben och Claes på lillajulafton. Det är ju givetvis det traditionella Bingo spelen då också, men det talar vi inte så högt om.

Det verkar som att jag får va ledig hela denna veckan vilket jag verkligen inte klagar över. Jag har inte känt mig så kry så all vila är välkommet och tid borde ge mig hopp för mänskligheten igen (fan så tragisk jag låter).

Jag har föresten färgat håret för någon vecka sen men inte så dramatiskt för det är bara en som märkt skillnad och det va inte gubben som gjorde det på mig. Jag är inte längre ljusblond utan mörkblond så nu kanske man slipper färga det så ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0