Torsdag

Det är fortfarande alldeles för varmt och soligt ute för att vara november så min höstjacka får hänga kvar en stund till. Jag vill börja "mysa ner mig" nu ju och även få lite ljus efter 4. Kom nu snön kom!

Efter lite efterforskning vet vi nu förresten att det inte va Venus som vi såg utan Jupiter och ev 2 av dess månar. Venus ska tydligen ligga alldeles för lågt nu och kan först ses i december igen, då även Saturnus som jag ser framemot att se. Vi såg ju ränder på planeten vilket jag tyckte va konstigt och nu när man sett bilder på Jupiter så vet vi att det va den. Nu blev det genast mycket roligare och vi ska försöka ge oss ut snart igen.

Igår när jag kom hem från jobbet så hade gubben vart bäst och storstädat hela badrummet men det är inte det bästa, det bästa va att han längst ner i avloppet hitta min näsplopp som vart försvunnen sen Halloween. Efter mycket skrubbande sitter den nu äntligen där den ska =)

Igår fick jag även ett paket av min kära mor innehållande ett par julgardiner som hon lovat bort till mig. Jag tyckte dom va så fina när jag såg dom hängandes där förra året och nu fick jag dom. Tack älskade mamma.


Kommentarer
Postat av: Ida

Gardinerna såg jättefina ut :) Det e så mysigt när man kan börja julpynta :) Det e inte så långt kvar nu hihi. Kramis och trevlig helg!

2011-11-04 @ 20:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0