Äntligen lite regn!

Det är inte mycket men det regnar iaf lite idag så givetvis tog jag med mig Bosse på en promenad i skogen. Jag är glad att jag tog haltin på han för det va ganska isigt men ändå en perfekt promenad. För en hundnos va det mycket gött att lukta på och att gå ca 100m tog ca 5 min, men va gör det när man får en lugn hund =)



Igår kokade jag ett märgben åt han för att slippa ha älgblod överallt och visst löste sig det problemet men en hund med dålig mage kvarstod. Han kanske inte ska äta mer sånt på ett tag, det blir bättre när vi får en egen gård där han kan tugga ute. På tal om det så hade ett hus löst många beskymmer just nu. Som jag trodde så gick inte Bosse att lämna igår så han fick tillbringa dagen i bilen utanför gubbens jobb.. suck. Vad fan ska vi göra? Hade vi haft ett hus hade man kunnat lämna han pipandes men i en lägenhet med puckon till grannar så går inte det.

Igår på jobbet så kom storchefen till mig och frågade om lediga tider nästa vecka men eftersom det är finalmatcher nu som jag hemskt gärna vill se och eftersom jag nästan aldrig krånglar så vågade jag mig på att fråga vilka tider det handla om så jag inte missar själva avgörande matchen. Han förstod och vi gick till datorn och kolla. Ingen av tiderna va på en matchdag så vi va båda nöjda. När jag kommit hem upptäcker jag att vi tänkt fel och att om det blir en sjunde match så spelas den nästa lördag då jag lovat att jobba. Jag kände lite smått panik men efter att jag pratat med han idag så är allt lugnt. Han va helt förstående eftersom jag sagt till innan att jag så gärna ville se och jag fick behålla lördagen tills vi vet säkert om hur många matcher det kommer att bli. Hur häfftigt är inte det? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0