april april..

Aprilväder har fått en helt annan mening i år för det är faktiskt helt sjukt hur vädret ändras. Jag kan lämna jobbet och sol men halvvägs på E4:an så kan jag köra rätt in i en snöstorm som slutar tvärt när man kommer mot stan. Solen kan skina samtidigt som det snöar och sen finns det dagar som idag. Det är kallt, grått, deprimerande, snöstorm och din-hund-blir-väldigt-lerig-under-magen-väder. Bosse fick bara en kvarts pormenad idag, han ville inte heller va ute.

Under påsken när jag jobbat så har gubben vart hemma och haft semester och det har varit väldigt gött att ha en hemmaman och kanske mest för att jag sluppit lämna Bosse. Imorron är det tillbaka till verkligheten och jag känner redan ångest inför lämningsmomentet. Jag fattar inte varför han blivit så svår att lämna. Vi har alltid fått göra en viss ritual men det har inte varit så stora problem som nu.

Ikväll är det iaf den första finalmatchen och givetvis ska jag slänga ett öga på den. Jag kan dock inte bestämma mig för vilket lag jag vill se i guldhjälmarna. Min nya hemstad fast med viss odräglighet eller laget som slog ut mit älskade Frölunda men som visserligen va bäst då. ??? Dagens problem alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0