Långhelg..

Just nu är jag inne i en långhelgsledighet och det känns underbart. Vädret är som bäst och man kan få gjort en otroligt massa måsten.
 
Igår åkte jag med svärföräldrarna för att plocka lite blåbär. Tanken va att få ihop lite blåbär men det blev ganska mycket trotts att bärplockarna redan vart där och rensat det mesta. Det tog bara längre tid för oss att få ihop det. Resten av dagen spenderades på en alldeles för varm balkong och rensa skiten. Tur man hade en kall i kylen, det blev lite lättare då =)
 
 
Så idag har jag varit en duktig "hemmafru" och bakat blåbärspaj och den blev för jävla fin. Visst får man säga så om sina egna mästerverk? Sängkläder har bytts och tvättats och jag har även börjat packa. Alla finglas ligger nu i kartonger för senare transport till huset. Men helvete vad glas vi har och många är "du skulle bara våga dricka ur dom glas". Jaja dom är ju fina att titta på.

Jag blev dock störd några gånger av mobilen och inget va något trevligt samtal. Bla av Skebo som vill ordna visningsdatum trotts vi sagt att vi vill va ute ur lägenheten först. Aldrig att jag vill ha folk rotandes bland våra saker. Jag har vart på visningar, jag vet hur det går till.
 
På en stund ska vi åka till huset och fixa, gubben ska dra el och jag ska måla klädkammare. Nu har mattlagaren ÄNTLIGEN börjat där också så snart kan vi dra dit rörmokaren och elektriken. Kanske kanske att vi kan flytta in runt den första ändå, eller nära inpå. Bra att ha börjat packa sånt man inte behöver iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0