Måndag

Idag är det bara 15- och snöfall så idag fick Bosse äntligen en långis. När det har vart 30- så har han fått max en kvart för att ingen av oss ska hinna frysa ihjäl. Sen tycker jag om att va ute och gå när det snöar, det är inte lika mysigt som när det regnar men ändå härligt. Vi såg ut som två snögubbar när vi kom hem och Bosse fick äntligen göra av med lite energi och busa i snön. Han behöver verkligen det.

Idag har jag även försökt ringa till lönekontoret för min a-kassa kräver papper på hur jag jobbat sen december trotts att jag skickat in kassakort. Tyvärr har ingen svarat där borta än men det är la inte superbråttom. Att det ska va så krångligt att få ut de sista dagarna? Jag hoppas verkligen inte att jag måste återvända till dom snart.

När jag ringde chefen för att få nummret dit tänkte jag även fråga hur det blir med min helg, om jag får behålla den för jag har inget hört. Jag fega dock ur och ger det några dagar till om jag inget får höra. Det är några vänner som ska ut på middag på fredag och det känns lite jobbigt att varken kunna ge ett ja eller nej.

För övrigt så har helgen vart kanon även om vi inte gjort något speciellt men det är kanske just därför den va kanon. Jag har bara fått mysa med mina gubbar och tagit timmarna som dom kom. Lite små äventyr har vi hunnit med för att sedan däcka tidigt. Igår gick vi och la oss klockan 8. Behövligt tydligen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0