En sämre dag..

Enligt stjärtis planering så skulle jag höra av mig idag vilket jag nyss gjorde och som alltid blir man på så hysteriskt dåligt humör.
-Jaha vilka jobb har du sökt?
-Öööööööööööh, inga för jag har ett jobb och klarar mig fint.
-Så länge du får ersättning från a-kassan så ska du söka i hela landet.
-Jag får bara några hundra och funderar på att be er dra *piiiiiiip*.
-Ja men du kanske ska fundera på att tacka nej till a-kassa nu då?
-Ja du det har jag tänkt på många gånger, för min hälsas skull.
-Ja men då gör jag en notering här till din handledare att du inte har sökt några jobb och att du funderar på att gå ur.
- Ja gör du det så hörs vi när jag är tvingad till att ringa er nästa gång, då har jag nog bestämt mig.

Jaha.. får se vilka konsekvenser detta ger mig nu. Jag försökte ändå va ärlig och trevlig men dom är ju för underbara dom där!


Tror dock inte att det ligger till min fördel att jag fick tacka nej till ett jobbpass idag. De senaste dagarna har jag haft så där ont i ögonen som man kan få när man tex har kört bil i flera timmar, dom kan inte konsentrera sig + att dom rinner konstant. Gubben tror på att förkylningen ligger där vilket låter mer vettigt än min teori på hjärntumör (jag är dramatisk när jag är sjuk). Just nu känns det lite bättre men det tackar jag mörktret för, det va inte kul att gå ut med Bosse i 10- i strålande sol med rinnande ögon.. aj aj aj.

Kommentarer
Postat av: Din Madeleine

Älskade Marre-Flarre!

Det bästa jag vet é att läsa när du skriver så som bara du gör :) Jag blir på så bra humör!

Jag brukar ju också ha tumörer, men tror faktiskt att dom lägger sig vilande ibland för att plötsligt dyka upp på något helt annat ställe nästa gång. Konstigt det där...

Saknar och älskar dig!!!

2012-01-24 @ 23:39:24
Postat av: Mig själv

Tack älskade Madde för att du fick mig att skratta. Saknar dig massa!

2012-01-25 @ 15:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0