Jag är uttråkad!

Idag är det tisdag och jag och Bosse har precis kommit hem från en skogspromenad. Tanken va att gå i timmar för idag va det perfekt regn för det. MEN efter ca 20 min så började det att ösregna och då va ingen av oss speciellt sugen på att fortsätta. Tack för det.

Dom har lovat dåligt väder hela veckan om jag inte minns fel men om det inte blir bra väder imorron så blir jag på riktigt dåligt humör och jag tror det blir samma för gubben. Imorron är en dag som vi har längtat efter, det är nämligen inte bara Nationaldagen utan dagen då Venus kommer att passera Solen. Vi har sen flera månader tillbaka köpt solfilter till teleskopet just för den dagen så tittar han inte fram imorron så får vi vänta ytterligare ca 100 år och jag tror inte vi lever då.

Igår eftermiddag tittade han fram en liten stund så vi passade på att ta en långis längst älven och testa våran nya kamera. Så mycket roligare det är att fota med en systemkamera. Man kanske bara ska lära sig den lite också.

Det är ganska vackert här uppe ändå.



Givetvis ville Bosse bada i älven. Ingen älskar nog vatten som han.

 

Vad ska man hitta på nu då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0