Provsvaret

Provsvaret
Efter att ha pratat med veterinären imorse så vet vi nu att det är en bakterie som Bosse har i urinet. Detta betyder att han har urinvägsinfektion men det utesluter inte att han även kan ha stenar. Han ska nu gå på antibiotika men går det inte över så måste vi komma tillbaka. En biverkning kan bli torra ögon och då va man tvungen att sluta med antibiotikan på en gång. Det känns tryggt. Hoppas han blir bra nu bara. Älskade troll.

Husvisningen
Sen så va vi ju på husvisning igår och när man kommer till en visning och är ensam då har man jävligt tur eller så borde man ha fattat.
Vi visste att huset va äldre men med det läget så gjorde det oss inget. Tyvärr så va den underbara skog som vi trodde bakom huset inte så underbar. Järnvägsspåret va alldeles för nära och en bit av garaget stod på grannens tomt. Det va även traktorspår bakom garaget så grannen kan härja fritt. Inte okej.
Nu är vi egentligen inte så petiga för vi har sänkt våra krav ganska rejält men låt mig nu berätta det hysteriskt roliga i kråksängen. Det va ett hus med 3 toaletter och ett sovrum. Ett "badrum" i källaren med toalett, sen en vrå mitt emot med toalett och håll i er nu.. en garderob med toalett i SOVRUMMET! Man kan alltså sitta och bajsa med öppen garderobsdörr och vinka till sin käresta när denne ligger och myser i sängen. Inte riktigt okej. Det va en sån komisk syn att jag har inte slutat skratta än.
Det blir tyvärr inte det huset heller och efter imorron är nog drömkåken väck också.

Vi har dock ett tips kvar på ett annat hus som jag fått av en kollega. Huset ska säljas privat och billigt men det ska va ett litet hus. Ett litet hus gör inte så mycket men det beror på HUR litet. Jag ringde säljaren igår som visade sig va jätte trevlig och vi har bokat in en visning på torsdag. Förhoppningarna är inte så höga.. men kanske kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0