Våran Nationaldag

Vi ställde klockan tidigt för ryktet sas att det kunde komma en liten solglimt, men icket. Alltså ingen Venuspassage för oss då det har öst ner nästan hela dagen. Flera månaders förväntningar.. borta. Jaja, tack tack.

Åkte och hämtade Claes för en fisketur och tro på fan att det va lite uppehåll ändå. Ska köra bilen ut på grusvägen men vad ligger där? Jo ett sort träd som båst ner och blockerar vägen. Gubben och Claes ut för att dra undan detta träd. Jag har det på film och alla kan nog lista ut att det gick ju inget bra.
Kör tillbaka bilen och börjar vandra bara för att efter en stund upptäcka att vi glömt fiskespöna i bilen. Jag med turen att fått ha bilnyckeln fick traska tillbaka. Jag hade dagen till ära precis köpt ett par nya stövlar då jag inte vill förstöra mina blommiga fick givetvis mina fotknölar fulla av blåsor. Det va myggigt och 3 jävlar kalasa på mitt ansikte medans den fjärde kom på den brilljanta idén att äta på mitt öra. Örat är nu rött och svullet. Tack tack.

Men jag är inte bara bitter trotts att sjön va full av mikroskopiska abborrar och att regnet öste ner. Det va ändå en ganska trevlig skogstur och gladast va nog Bosse som sprang runt som en galning. Givetvis va det hysteriskt spännande med dragen men han simma iaf inte efter. Det roligste va nog när gubben skulle rädda livet på en fisk och ramla halverst i. Han blev blöt upp till midjan =) Men va gjorde lite sjövatten mot allt regnvatten?

Snart ska jag njuta av en välförtjänt kall och lite torkat renkött. Mumma.

Trevlig Nationaldag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0