Dagarna..

Jag känner mig så hysteriskt tråkig men det händer ingenting utan dagarna bara passerar. Det finns med andra ord inget kul att skriva om här. Jag är tråkig just nu.

Det har vart rätt mycket jobb men idag är jag ledig. Vi har givetvis varit i skogen och just nu tvättar jag Bosses väst en andra gång för han skulle givetvis rulla sig i skit. Vi fick även syn på 2 hoppkissar (harar), den ena va precis i början av skoter spåret så då va Bosse fortfarande fastkopplad.. som tur va. Den andra va på håll och Bosse va alldeles för tung för att kunna springa efter i snön som han bara sjunk igenom. Dom är söta nu iaf när dom är hel vita och Bosse älskar att jaga dom.. tyvärr.

Här om dagen fick jag förresten att psykbryt och full ihop i hallen där jag fick sitta och lipa tills min kära svärmor kom och hämta Bosse. Han blev nämligen helt tokig när han trodde sig se deras bil när vi va på väg hem efter morron pormenaden. Han rev nästan ner grinden och tjöt som en stucken gris. Jag va sen till jobbet och ihop med en annan grej så brast det.. men men.

Inte går det så bra i hockeyn heller men ikväll blir det nya tag.. hoppas jag. Det suger att dom väljer att visa bandy och fotboll ist när dom ska spela men de andras hockey matcher kan allt visas.

Gud så negativ jag vart idag.. inte alls meningen.. egentligen. En kul grej dock är att man nu kan se både Venus och Jupiter brevid varann.. vi ska snart ge oss ut igen och se om man kan se detta i teleskopet. Det är nog inte så troligt men man kan ju alltid kika på Saturnus igen och då ska vi ställa in kikarn så man kan följa planeten bättre. Vi har även bestämt oss för att köpa solfilter så man har något att kika på i sommar och även ett kamerastativ som man sätter på kikarn så man kan fota.. spännande värre =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0