Helgen..

Natten mellan fredag och lördag va hemsk. Jag låg vaken och grubbla och ju mer jag grubbla desto argare blev jag, men på vad vet jag inte riktigt. När man börjar få panik att nu måste jag somna så går det absolut inte. Jag lyckades iaf få ca 4 timmars orolig sömn innan det va dax att ge sig iväg och jobba. Jag va helt död och absolut inte den bäste den dagen.

När jag kom hem försökte jag somna en stund på soffan men jag hamna bara i någon dvala för jag minns att jag dräggla men va för trött för att torka bort det. Jag gav sen upp och tog mig en sjätte kopp kaffe och en promenad med Bosse, det hjälpte lite.
På kvällen skulle vi på bio och se Hungerspelen så jag ville absolut inte va trött. Som tur va vakna jag till i salongen och en riktigt bra film kunde hålla mig vaken. Jag hade väldigt höga förväntingar på filmen eftersom jag tycker boken är så bra och jag måste nog säga att dom hade lyckats. Visst boken är nästan alltid bättre och så va fallet även här. Vissa viktiga scener hade jag önskat va längre och mer "förklariga" men 7/10 får den =)

Idag har vi vart ute och flängt vilket jag älskar med söndagar. Veckans mat är inhandlad och hos svärföräldrarna bjöds det på hemmagjord pizza. Mumma.
Jag har tvättat, bytt sängkläder, dammsugit och även svabbat golven. Jag älskar när jag får sånna ryck och för stunden är här nu rent och fräscht =) Tyvärr håller det ju bara några timmar när man har ett lurvbarn som drar in all skit som nu håller på att tina fram.

Igår fick vi förresten flera cm nysnö så det va nästan att vi idag tog skotern på en sista tur, men det blev aldrig så. Det gör dock inte så mycket, jag vill nog ha vår nu ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0