Helgen..

Det mest spännande som hände i fredags va alla onödiga toabesök. Självklart skulle man ju åka på sån skit också. Framåt kvällen mådde jag iaf bra igen så vi vågade oss ut på en liten skoter tur i lördags. Det va strålande sol men tyvärr även + grader så snön va isig, men det gick bra ändå. Att korsa vägar är nu inget kul med is och barmark. Säsongen är nog snart slut.

Vi åkte till Klinten och något utsiktsberg men vi va tyvärr inte dom enda. Stället va fult av skotrar och skidåkare men vi hitta en lite avsats som vi slog oss ner på och mös med varmchoklad. Det va en perfekt dag.

Utsikten



Passa på att busa lite på lägdan när snön inte är för mjuk =)



På kvällen va man helt slut och det va inte mer gjort än soffmys och runt 11 väckte jag gubben för då slulle vi ge oss ut och spana med kikarn på Saturnus. Detta är något som jag längtat efter sen vi köpte kikarn men planetern har varit svår att se tills nu. Vi hitta han och han va så vacker =) Tyvärr kunde vi inte använda den högsta zoomen för han ligger så långt bort att han fort kommer ur bild och vi har inte kopplat på "motorn" ännu som gör att man kan följa efter. Jag hann se han med full zoom i några sekunder och det va det häfftigaste jag sett på länge men även att kunna spana längre på han med lägre zoom va fantastiskt =)

Idag vakna jag strax efter 11 och känner mig ganska utvilad än på länge. Gubben är sen tidig morran ute och brummar skoter med Danne. Jag ska nu passa på att göra lite hushållssysslor medans orken finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0