*mutter*

Igår blev det ett oplanerat 11 timmars pass på jobbet men det är klar att man ställer upp. Jag har även sett framemot en jobbfri helg med mycket vila men när en kollega frågar om jag kan ta dennes lördagspass så dyker Gustav Vasa upp framför mina ögon och jag måste säga ja. Okej det är inte den enda anledningen, det är inte fel att vara snäll heller när man "bara" har vila på schemat.

Jag hann igår kväll hem lagom till att få se den sämre halvan av något som jag nu glömt. Jag vakna imorse upp med minnesluckor om något som kallas hockey? Något säger mig dock att minnet kommer att klarna till hösten igen. Men nu pratar vi inte mer om det!

Idag har vi inte tagit någon skogspromenad, min rygg är trasig. Jag har spenderat dagen i ett varmt bad och ska strax parkera arslet i soffläge. Jag ska först BARA städa undan allt grus som vårt kära lurvbarn drar in denna härliga årstid. Även tvätta handdukar som det blir stor åtgång på.

Igår brände jag föresten gommen på en varm potatisjävel vilket gjort att jag fått dricka kall kaffe idag (katastrof). Tur man kan ringa Linda om råd så nu är jag insmörjd och det känns lite bättre. Tack darling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0