Underbara årstid

Igår jobbade jag bara halvdag vilket kändes väldigt lyx även om timmarna blir färre. Tror även nån kollega vart förvånad över att se mig där så tidigt för jag hörde lite svagt att det pratades. För mig va det iaf väldigt skönt med lite omväxling och även om jag inte är kry så fick jag mer energi till att göra det jag ska.

Jag slutade runt 1 och åkte direkt hem och hämtade Bosse för att sedan möta upp svärföräldrarna för en timmes promenad i skogen. Bosse fick givetvis springa lös men jag fick va extra vaksam för det va en del skotrar i området. När vi väl kom hem igen så hann vi vila i ca 1 timme innan gubben hämta upp oss för att åka och handla. Jag va sedan helt färdig resten av kvällen.

Imorse vakna jag upp helt våt av snor och tårar. Jag tillhör inte dom som har börjat plocka fram vårkläderna ännu men ändå ska man alltid bli gubbförkyld vid denna årstid. Jag fick tom svårt att andas efter en liten promenad med Bosse nyss, tur iaf att det brukar gå över när man vaknat till.

Bosse måste ha haltin på sig när vi går ut nu för det är så jävla isigt ute och jag vill tro att han börjar bli sig själv igen. Mycket motion är nog medicinen och jag ska förtsätta med detta så ofta jag bara kan. Tycker det är så kul att mina svärföräldrar oftast vill hänga på också. Dom säger att dom har ju inte så mycket annat för sig och ska ändå ut och gå, oftast dom som kommer med idén =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0