Jag fick iaf invigt stövlarna

Go morron! Idag vakna jag faktiskt tidigt men det va bara för att gubben väckte mig innan han skulle åka iväg och skruva i sin skrot. Som lovat så regnade det faktiskt och alla som känner mig vet vad det innebär.. långiiiis. MEN.. det gick inte som jag hade planerat idag.
Jag kollar ute genom fönstret innan jag går ner i hallen och det regnar men så fort jag öppnar ytterdörren ger väderguden mig fingret och allt jag får är lite lite krullhårsregn.
Bosse sätter sig och skiter ut en stor blöt illaluktande hög och vad gör då jag? Jo i all iver att få upp all sörja så kör jag ner tummen med vanten rätt i skiten. Underbart! Tar några djupa andetag och promenerar med öppen och ner kletad skitpåse till närmaste papperskorg och där efter direkt till närmaste vattenpöl där jag får tvättat av det värsta. Tur man har 200 skitpåsar i fickan för där inne fick min vante snällt vara sen.
Bosse va inte alls med på noterna idag och va som en bromskloss nästan hela vägen och min planerade 2 timmars promenad blev en ynka timme.
Så vad fick jag ut av det här? Jo en kall högerhand, ett illaluktande finger, en mycket smutsig hund men kanske lite halvtrött ändå. Tanken va ju att köra slut på han eftersom det är VM precis hela dagen idag.
Gubben har förresten gjort sönder dammsugaren, den behövs ju absolut inte en dag som denna. Börjar tro att det va ett budskap- Haha jag kan inte dammsuga för då går den sönder. Nej då, kanske inte ;)

Nu en behövlig dusch innan kvartsfinalerna drar igång. Hoppas på att resten av dagen blir bättre så inte Tjeckien krossar Sverige eller ännu värre, att kylen går sönder och jag får varma kalla.

Jag har förresten kommit fram till att jag är nog allergisk mot koffein. En kopp kaffe och ibland 2 är helt ok men som igår efter 3 koppar nära inpå så spårar mina armar helt ur. Dom kitlas och blir jätte tunga, som om dom inte tillhör min kropp. Det är ganska läskigt faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0